Dzisiaj jest Piątek, 20 Stycznia 2017
Imieniny: Fabiana, Sebastiana
Online 18

Dobrze zaprojektowane logo to klucz do sukcesu marki. Logotypy największych firm i marek charakteryzują się prostotą, lecz są na tyle charakterystyczne, że z łatwością potrafimy je do nich dopasować. Jednak niektóre z nich mają w sobie coś jeszcze - przy dłuższym patrzeniu na nie, wydaje się, że kryją w sobie jakiś ukryty przekaz.

Już nigdy więcej nie spojrzycie na te logo tak samo


Amazon jest jednym z największych przedsiębiorstw handlowych. Spółka została założona w 1994 roku w Seattle i specjalizuje się w handlu elektronicznym oraz prowadzi jeden z największych sklepów internetowych na świecie. Z jego usług korzystają tysiące konsumentów na całym świecie. Logo Amazon jest tak popularne, że znane jest chyba każdemu, jednak, gdy przypatrzymy mu się bliżej odnosimy wrażenie, że logo się do Nas uśmiecha. To nie żart, ale pomarańczowa strzałeczka naprawdę się uśmiecha, a zaznaczenie liter A i Z symbolizuje bogactwo i różnorodność ofertową sklepu. Zatem Amazon podświadomie uśmiecha się do klienta i być może sugeruje, że dokonywanie zakupów to sama przyjemność.





Inne logo znanej marki - LG również posiada swoje drugie dno. Niektórzy twierdzą, że logo te przestawia uśmiechniętą twarz, która puszcza oczko. Inni widzą w niej Pac-mana, kultowego bohatera gier komputerowych.




Kolejny ukryty przekaz w logu


Formuła 1 jest jednym z najchętniej oglądanych sportów samochodowych na świecie. Logo F1 jest bardzo proste, składa się wielkiej litery "F" i czerwonego śladu. Ukryty element w logo Formuły 1 jest dość łatwy do zauważenia - to białe tło pomiędzy czarnym i czerwonym elementem, z którego powstaje cyfra "1".




Jest jedną z najpopularniejszych sieci fast food a jej restauracje znajdziemy chyba w każdym miejscu świata( może oprócz Antarktydy, ale jest to jedynie kwestia czasu). McDonalds bo o nich mowa, założono w 1940 roku ale do dziś cieszy się ogromną popularnością. W latach 60. planowano zmienić zmienić logo, ale konsultant do spraw identyfikacji wizualnej stwierdził, że złote łuki pozostaną takie jakie są. W wywiadzie udzielonym BBC, powiedział, że klienci podświadomie kojarzą je z matczynym biustem.



Logo gra słów


Coca-cola to jeden z najpopularniejszych napojów na świecie. Reklamowali go znani i lubiani, jest marką która przez lata wyznaczała smak napojom w puszce. The Coca-Cola Company zastąpiła pierwszą, mniej udaną - Pemberton's French Wine Coca, właśnie prostym Coca Cola. Nowsza nazwa, znanan do dziś powstała z połączania nazw składników napoju - liści koki ("coca") oraz kofeiny z nasion drzewa kola ("cola").

Dodaj Komentarz

Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.